یزدفردا: وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هدف اصلی ما در آموزش‌وپرورش، تقویت جایگاه مدرسه است گفت: برای تقویت و ارتقای جایگاه مدرسه باید برخی از محدودیت ها را برداشته و اختیاراتی به آنها تفویض شود.

به گزارش یزدفردا: رضا مراد صحرایی در هزار و سی و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش‌وپرورش با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم گفت: معلم محور اصلی تحول و راه حل تمام مسائل آموزش و پرورش است.

وی با بیان اینکه مدرسه جایگاه تحقق عدالت آموزشی است افزود: سهم دانش آموزان مناطق محروم برای ورود به مدارس خاص باید بیشتر شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه امکانات مدارس باید بین همه دانش آموزان مناطق مختلف کشور تقسیم شود ادامه داد: رئیس جمهور بر ارتقای کیفیت و تقویت مدارس دولتی تاکید دارد و باید تلاش کنیم کیفیت آموزشی و تربیتی مدارس دولتی را ارتقاء دهیم این امر با همکاری و همراهی معلمان میسر می‌شود.

وی با اشاره به ضرورت تقویت مدارس دولتی ابرازکرد: تامین نیروی مورد نیاز مدارس دولتی، تهیه و تدوین برنامه عملیاتی برای تقویت و ارتقای مدارس دولتی، ارزیابی مستمر عملکرد مدارس دولتی، طراحی استانداردهای تقویت مدارس دولتی و تدریس معلمان خاص در این مدارس از جمله مواردی است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه تاکید کرد: هدف اصلی ما در آموزش و پرورش، تقویت جایگاه مدرسه است، برای تقویت و ارتقا جایگاه مدرسه باید برخی از محدودیت‌ها را برداشته و اختیاراتی به آنها تفویض شود.

به گزارش روابط‌عمومی شورای عالی آموزش و پرورش، در این جلسه موضوعات مختلفی از جمله ترمیم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، ماده واحده کاهش تنوع مدارس، نظام واره شایستگی‌های پایه، مسیر رشد معلمی، الگوی مدرسه تراز سند و لایحه تقویت مدارس و مراکز تربیتی آموزش و پرورش و... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا